1) HTC One M7
2) Sony RX100 Mk. 2
3) GoPro Hero 3+ / 6
4) Samsung Galaxy S7 Edge
5) Sony a6000 30mm f1.4
6) iPhone 11 Pro Max

Wednesday, October 1, 2008

Selamat Hari Raya

Hari Raya 2008,

Tahun ni aku rasa raya lagi seronok dari tahun lepas. Mungkin sebab tahun lepas kena duduki peperiksaan SPM. Otak stres je nak fikir study study. Padahal tak pun (kecuali fizik math english est dan bm). Jadi tahun lepas aku rasa raya tak seronok sangat. Puasa pun sama.

Sebab asyik terfikir pasal SPM, berat badan pun turun. Hoho. Pegi FOS, ye FOS je. Aku tak mampu macam korang, beli baju untuk raya, sampai raya je. ketat. Biasa lah. Raya = Rendang = Kuah Kacang = Kuzi (sup bawang campur rempah mende ntah, kelantan punya) = Roti Ban Susu. Semua makanan membunuh.

Shopping raya,

Ok, Tahun ni, aku dapat/beli baju raya, sampin raya, selipar jepun raya (yang lama kena curi) cb, spek mata raya dan kereta raya. Amin.
Jimat kan ? sebab aku takde songkok raya, sebab kalau nak songkok, kena import dari Kuantan.

Baju raya ,
....
baju raya? Heh, itu masa darjah 1 sampai 6 boleh la. Ikut mak pergi JJ, tiap2 hari JJ sale kan. -.- Tak pun ikut abah pegi beli jeans jenama Tanda Soal dekat BB. Jauh je. Perut dah la lapar. Beli baju seluar, tahun depan, ketat. Ye lah, semakin gemuk kan. Tiap tiap hari melantak nasi putih dengan kicap dan lauk ayam pedas. Tak pun ayam kicap. Tiap tiap hari ayam. Ikan tanak plak. Byk tulang. Serik tercekik. Ikan takde tulang pun ikan mahal mahal. Mana mampu beb. Korang orang kaya boleh la. Weekend pulak pegi mamak makan tosai dengan kari dhall campur gula kasar dengan air milo es. Ok cerita lama badan pun dah berlemak sekarang. Bersenam tanak jugak. Hmph.

Puasa pulak,

Aku rasa tahun ni aku puasa penuh kot. Tapi masa pegi jumpa dentist hari tu, aku tertelan skit air perisa ubat gigi. Pembantu doctor tu budak baru lagi kot. Tak nampak ke air dah bertakung dalam mulut aku... Ambik lah 'suction thingy' tu sedut cepat cepat. Takpe, sebab sorang lagi tu cun. Hoho. Malas aku nak ganti ...

Ucapan raya,

Kad raya dah tak jual la sekarang =) Jadi, terpaksa sms je. Panjang lah pulak ucapan raya sorang sorang. Ada yang kasi pantun pasal Man Utd la. Die tak tau ke aku penyokong SF dan AC Milan ? Ada yang tibe tibe je sms bahasa inggeris, tak pernah2 sms aku dalam bhs inggeris. Panjang plak tu. Ada pelat cina, ish, kawan india je yang tak sms aku. Hmph. Nak jimat lagi, guna MSNMess. je. Tak pun post komen di Myspace -.- Tak pun, takyah kasi apa2 ucapan. OLD SKOOL kan. Haha. Dah kasi sms panjang. Aku reply skit je... Sorry lah yea

Berbuka puasa,

Macam macam plan nak buka dekat luar. Last last tak jugak. Tapi berbuka dengan "kita kita je" gak best. Haha. Kalau dekat kolej, samada makan maggi atau nasi lauk/goreng pak cik Vtec (dan mak cik Vtec). Kalau rasa kaya skit boleh la makan nasi arab berharga Rm14 satu pinggan. Lu kaye boleh cerita lah. Wallet aku nipis je. Kalau berbuka mamaks pulak, aku suka roti nan cheese je dengan air teoais. dengan tandoori.

Bersahur,

Hari pertama je aku bangun sahur dengan mata yang segar. Yang lain....Haha. kadang2 tak bangun pun. Sedar2 je dengar azan subuh dari surau. Paling malas, bangun minum air, tido. Kalau rajin, makan roti aje lah. Jimat beb.

Lagu raya,

Tahun ni aku download secara haram 8 lagu raya. Korang lah, sape suruh upload lagu raya dekat Rapidshare. Ish. Lagu lain ada dalam arkib, malas cari. Berhabuk sudah.

Balik kampung,

Tahun ni aku balik rumah parents aku je. Tak, dah tak naik bas da. Ada kereta, drive sendiri aje. Nenek dan atok aku pun balik jugak. Snifffff Snifff. hmm~ Ada rendang, kuah kacang, kuzi. Layan~ Dapat makan dengan family plak kan. Lagi lah layan.

Duit raya,

aah, korang dah besar, mana boleh dapat duit raya.

No comments: