1) HTC One M7
2) Sony RX100 Mk. 2
3) GoPro Hero 3+ / 6
4) Samsung Galaxy S7 Edge
5) Sony a6000 30mm f1.4
6) iPhone 11 Pro Max

Sunday, October 31, 2010

p. ramlee

Samarindah : mak, putuskan saja pertunangan saya dengan abang Hilmi Ismail..

Ibu Nyonya : Putuskan ?! Hei ! Engkau ni dah gila ye.

Samarindah : Kembalikanlah jam tangan rolex ini kepada abang Hilmi Ismail..

Ibu Nyonya : Samarindah, kau mahu kasi malu aku ye

Samarindah : Tidak, Samarindah tak mau melukakan hati Karrim Selamat..

Ibu Nyonya : Karrim Selamat.. ?! Siapa dia Karrim Selamat ?!.. Doktor ? Jurutera ?..

Samarindah : *geleng kepala* Grafik Artis..

Ibu Nyonya : Grafik Artis ?! Memang pantang datuk nenek aku Grafik Artis. Anak tidak mengenang jasa.

Samarindah : Tapi mak, gaji dia RM15,000 sebulan dan dia ada kereta mewah dua pintu. Mak tengok lah gambar dia ni..

Ibu Nyonya : *muka semakin berkerut melihat gambar* Ah! Muka penagih dadah sebegini yang kau mahu Samarindah ?! Kau ni memang benar-benar kasi jatuh air muka aku. Tak pernah dalam tali darah keluarga aku ada Grafik Artis. Paling kurang pun, ahli perniagaan yang ada stesen minyak.

Samarindah : Mak, sedarlah diri mak. Mak pun hanya bekerja sebagai Kerani di sekolah. Anak mak yang lain pun tidak ada seorang pun Jurutera atau Doktor.



No comments: